Hej alle
Er der nogen, der har forsøgt sig med lak/malingfjerner på fineret dør?
Vi har nogle ældre døre fineret med Douglas gran (Oregon pine) fra 60erne. De er lakeret med en meget stærk lak som tager mig lang tid at slibe igennem. Selv med en excentersliber. Vi har godt 10 døre, der alle skal slibes, så søger andre løsninger (evt efterfulgt af en hurtig slibning). Tænker lakfjerneren nok skal tage den, men er lidt bange for om den også frigør fineren eller skaber en kedelig overflade. Vil give ny lak eller olie efterfølgende. Kan selvfølgelig prøve med et lille hjørne først, men det siger jo ikke så meget om holdbarheden over tid.
Hvad siger I`?