Quizzer

1 Fabrikanten vil ikke have den; køberen bruger den ikke; brugeren ser den ikke. Hvad er det?

2 Hvad var det højeste bjerg på jorden, før Mount Everest blev opdaget?

3 Clara blev født den 27. december, men hendes fødselsdag er altid om sommeren. Hvordan kan det være?

4 I hvilket år faldt jul og nytår på samme år?

5 Hvad er mest korrekt: "Blommen i ægget er hvid", eller"Æggets blomme er hvid"?

6 En elektriker og en blikkenslager stod i kø for at komme ind på boligmessen. Den ene af dem var far til den andens søn. Hvordan er det mulligt?

7 Må en romersk-katolsk mand gifte sig med sin enkes søster?

8 Hvor mange dyr af hvert køn tog Moses med i Arken?

Pips
:? biggrin

Marshmellows til folket
.......og en extra til mig :-)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra pips

1 Fabrikanten vil ikke have den; køberen bruger den ikke; brugeren ser den ikke. Hvad er det?

Den er svær smile

Citat fra pips

2 Hvad var det højeste bjerg på jorden, før Mount Everest blev opdaget?

Mount Everest var vel stadig det største wink

Citat fra pips

3 Clara blev født den 27. december, men hendes fødselsdag er altid om sommeren. Hvordan kan det være?

** Mon ikke hun bor i Australien?

Citat fra pips

4 I hvilket år faldt jul og nytår på samme år?

** Hvert år wink

Citat fra pips

5 Hvad er mest korrekt: "Blommen i ægget er hvid", eller"Æggets blomme er hvid"?

** Igen af den er korrekte, for blommen er gul...

Citat fra pips

6 En elektriker og en blikkenslager stod i kø for at komme ind på boligmessen. Den ene af dem var far til den andens søn. Hvordan er det mulligt?

** Mon ikke det var mand og kone wink

Citat fra pips

7 Må en romersk-katolsk mand gifte sig med sin enkes søster?

** Det kan han vel ikke, for han er død.

Citat fra pips

8 Hvor mange dyr af hvert køn tog Moses med i Arken?

** Var det moses der tog dem med i arken? Var det ikke Noha?

Mvh ThomasB
Citat fra pips


8 Hvor mange dyr af hvert køn tog Moses med i Arken?


** Jeg hoppede sgu i.. for han tog 1 med af hver wink

Så Hoffmann, vi havde en fejl mere wink
Nej :!: Det var Noa med arken og Moses der "delte" Det Røde Hav. Du HAR ret. Mvh
Citat fra ThomasB

Citat fra pips


8 Hvor mange dyr af hvert køn tog Moses med i Arken?


** Jeg hoppede sgu i.. for han tog 1 med af hver wink

Så Hoffmann, vi havde en fejl mere wink


...det var nu Noah, som du skrev først, og jeg tror han tog mere end ét dyr af hvert køn med, - men han tog kun to af hver race/art; én han og én hun :wink:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Mon ikke 1'eren er en ligkiste?
1 En kiste

2 Mount Everest

3 Clara bor på den sydlige halvkugle

4 Hvert år

5 Ingen

6 De var mand og kone

7 Han er død

8 Ingen, det var Noah

Meget dygtigt :lol:
:arrow: alle spørgsmål besvares på LDS biggrin

thi hi
pips

Marshmellows til folket
.......og en extra til mig :-)
Mount Everest er bestemt ikke verdens højeste bjerg! Mauna Kea på Hawaii er væsentligt højere og er verdens absolut højeste bjerg.

Det er kun hvis kriteriet er højest over havet, at Mount Everest tager prisen, for det meste af Mauna Kea ligger nemlig under havets overflade.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Citat fra TriumfThye

Mount Everest er bestemt ikke verdens højeste bjerg! Mauna Kea på Hawaii er væsentligt højere og er verdens absolut højeste bjerg.

Det er kun hvis kriteriet er højest over havet, at Mount Everest tager prisen, for det meste af Mauna Kea ligger nemlig under havets overflade.


Jeg har for en del år siden læst samme "sensation" i Illustreret Videnskab, men jeg synes stadig det lyder som noget vrøvl at måle en højde under vandet!
Kriteriet "over havet" er vel det eneste, der kan bruges, for hvor "starter" bjerget ellers?? Mount Everest "starter" vel også under vandet/jorden (jeg er ikke stiv i geologi, så jeg tager måske fejl), og kan vel derfor også med rette lægge en del til sin synlige højde?

Det eneste helt faste målepunkt må (igen baseret på min meget begrænsede viden om jordens opbygning) efter min mening være jordens centrum. Da vandovefladen er en nogenlunde repræsentation af en kugle med samme centrum som jorden er det vel ikke helt tosset at bruge den som udgangspunkt!

Jeg er i hvert fald ikke overbevist, før jeg har set en fornuftig forklaring på, hvorfor Mauna Key har et andet udgangspunkt end Mount Everest!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej smile

En undervandsbjerg må godt nok osse være kedeligt at bestige.. Man starter jo oppefra, så det kan jo faktisk ikke lade sig gøre at bestige det - med mindre man starter et helt andet sted og går hen til foden af bjerget.

Mvh ThomasB
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis