Fald på badeværelsesgulv i gulvplader

Hej alle,

Jeg er ved at renovere et badeværelse på 1. sal. Gulvet laves med gulvplader understøttet efter forskrifterne  i forhold til at der skal være flisebelægning (<30cm mellem strøerne + 21mm krydsfinér).

Spørgsmålet er om jeg skal forsøge at lave faldet vha. pladerne selv, eller vha. et tyndt spartellag (fra 3mm til 28mm)? Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at undgå spartellaget, men omvendt virker det også lidt uoverskueligt at lave kiler så jeg stadig har nok understøtning til et stabilt fliseunderlag. Samtidigt hvis jeg laver spartellaget i LIP 226 (fiberforstærket tilsat multibinder) så forestiller jeg mig også at underlaget bliver ekstra stabilt til fliser.

Hvad tænker i?

Hilsen
Martin
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke hvor langt du er, men den lille fald der skal være uden for bruseområdet kan du lave når du laver dine understøtninger.
Så har jeg brugt 1 ekstra vådrums fibergips plade på hele området uden for bruseområde.
Der bruges så den LIP 226 du foreslår i bruseområdet.
Du skal "kæle for" faldet i hele hærdeperioden. Altså stryge med retskinne indtil det har sat sig

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også