Hej,
Skal til at udskifte silikonefugen i vores bruseniche, da den er et sted imellem 6 og 8 år gammel og er efterhånden angrebet med skimmel( sort skidt på silikonefugen). Sidst jeg skiftede den(første gang efter vi købte huset) opdagede jeg, at jeg kunne tage løst cement/ beton ud af revnen bag ved silikonefugen, som jeg tog ud.......nogle steder en del...så fugedybden blev "kriminel" ifht. hvor tyk en silikonedybde man kunne lægge på...(over 10 mm. nogle steder)........... Jeg tog chancen og lagde en ny vådrumssilikone fra LIP på...........og det har holdt fint......... Men jeg tænker at jeg nu vil forsøge at lægge noget ind bag ved i revnen(efter jeg har rengjort det grundigt, støvsuget det osv), så der ikke skal så voldsomt meget silikonefuge på..........Et eller andet tyndt/finkornet beton-produkt eller LIP-cement, som jeg kan sprøjte ind i den smalle revne (med en kraftig fugemasse-plastikfyldningspose - se billede), som kan hæfte på de eksisterende murværk(Det er et gammelt hus fra 1910 vi bor i, hvor der er lavet varme i badeværelsesgulvet....så det er imellem det "nye" gulv og den gamle væg/ mur inde bag fliserne at problemet er opstået tror jeg).......... og når det så har hærdet, vil jeg fuge med en LIP vådrumssilikonefuge som sidst.
Hvilket beton/Cement/Limprodukt vil være egnet til at lægge ind på muren bag silikonefugen ? ?
Har I en anden løsning?
Har desværre ikke råd til at få lavet nyt badeværelse/ brucheniche.......så håber I kan give mig det bedste mulige råd, til løsning af problemet
Mvh.
Michael