Quizzer

1 Fabrikanten vil ikke have den; køberen bruger den ikke; brugeren ser den ikke. Hvad er det?

2 Hvad var det højeste bjerg på jorden, før Mount Everest blev opdaget?

3 Clara blev født den 27. december, men hendes fødselsdag er altid om sommeren. Hvordan kan det være?

4 I hvilket år faldt jul og nytår på samme år?

5 Hvad er mest korrekt: "Blommen i ægget er hvid", eller"Æggets blomme er hvid"?

6 En elektriker og en blikkenslager stod i kø for at komme ind på boligmessen. Den ene af dem var far til den andens søn. Hvordan er det mulligt?

7 Må en romersk-katolsk mand gifte sig med sin enkes søster?

8 Hvor mange dyr af hvert køn tog Moses med i Arken?

Pips
:? biggrin

Marshmellows til folket
.......og en extra til mig :-)
1 Fabrikanten vil ikke have den; køberen bruger... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der nu ikke noget sensationelt ved!? Det er ikke et problem at fastslå, hvor et bjerg starter. Og der er intet hokus pokus i, at man måler et bjerg fra dets fod til dets top. Er et tårn højere, når det står på en bakke? Bliver du lavere, når du står i et hul?

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Næh, jeg bliver ikke lavere af at stå i et hul, men jeg er heller ikke en integreret del af jorden (håber jeg smile ). Jeg kan også godt leve med, at et bjerg på/under Hawaii er verdens højeste ifølge en eller anden teoretisk korrekt definition, men i praksis vil jeg altid opfatte det højeste punkt på jordoverfladen (der, hvor jordens radius er længst) som det højeste bjerg, da bjergene er en del af jorden.

Jeg kunne stadig godt tænke mig at vide, hvor de to bjerge starter! biggrin

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis