Spørgsmål til fransk ophæng & evt hyldeknægte?

Hej! Jeg er ikke særlig handy, men skal hænge en relativ tung reol-kasse af træ op. Min umiddelbare ide var at lave "fransk ophæng", da der også er lidt et indhak i bagsiden, så det passer meget fint. Dog har jeg to spørgsmål: 

Den er 68x68cm (har det ret svært ved at vurdere hvor tung den er) og jeg er usikker på om det er nok med fransk ophæng eller om det er bedst at sætte hyldeknægte op under også? 

Jeg kan ikke rigtig gennemskue om man "bare" kan købe lister til fransk ophæng, eller om det er noget nogen kan save for en i den rigtige vinkel? Pga længden (cirka 66cm uden kant) har jeg ikke kunne finde nogle i den størrelse. 

Jeg håber I kan hjælpe videre!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis kassen er født med ophængsliste ala fransk ophæng, vil jeg mene at det må være nok med listen. Hvis det er en Montana kasse, kan du købe listen ved en forhandler, ellers vil den lokale tømrer sikkert gerne skære en liste til dig for småpenge 🙂

Med venlig hilsen

Anders

Tak! Det er nemlig ikke Montana (det er min venindes bedstefars gamle, så ved ikke lige om det er et "mærke") -- der er ophængsliste på nogle af dem, men netop ikke på den jeg har fået, hvilket er derfor jeg ​var lidt i tvivl.

Men godt at høre at man kan få dem skåret til!
Alle der har en bordrundsav, eller evt. en dyksav kan lave sådan 2 pinde til dig.
Det største problem er at montere delen på bogkassen så skruerne ikke kan ses efterfølgende, uden at skille den ad.
Hvordan har den været hængt op tidligere?

Selvbygger med stort S. 
​Min veninde har bare haft dem stående (hun har flere af dem) - nogen af dem har en liste bagpå, men har ikke lige ​kigget på hvordan det er skruet på, og andre har nogle huller hvor det ligner de måske er monteret direkte på væggen?
Et billede af reolen hvor man kan se ophæng kan give bedre svar. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis