Stillads kristian2510 33 8370 31-07-2024 13:34 Hej. Jeg skal til og male gavl på mit hus. Jeg er ikke særlig glad højder på stige. Jeg skal op i en platform højde på omkring 2,60 for at kunne nå med med min pensel og for længer. Derfor har købt dette stilads:https://www.bauhaus.dk/krause-montagestillads-5-m-arbejdshojde?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwae1BhC_ARIsAK4Jfrwjju-rXRe8RgpzfaYay7HdwsfIx-5u0Rtwy2twTVSw4KDRPRg5S-4aAnSGEALw_wcB&gclsrc=aw.dsNu har jeg kun lige haft pakket det ud og haft en enkelt tur på det i den ønskede højde og det kunne fint lade sig gøre føltes ok trykt og jeg var glad.Men så kom min nabo forbi og sagde at man skulle bruge et stabiliseringssæt før det var lovligt. Jeg er ikke helt sikker på hvad det er og om det er korrekt. Kan i hjælpe ? Kristian 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Søren O 7958 7000 31-07-2024 14:02 Jeg tror ikke din nabo har ret. Du er kun oppe på en platformhøjde på 3,0 m, og dit “understel” er også væsentligt bredere end selve stilladset, så det må stå meget stabilt. Søren O
Superdiy 2504 4200 31-07-2024 15:36 Et stabiliseringssæt er nogle skrå ben man monterer på stilladset for det ikke kan vælte.Når bauhaus sælger stilladset som det er uden ben, må man gå udfra det er godkendt til den højde uden. Læs manualen. Det kan være man skal tøjre det til huset med de vægholdere der følger med, hvilket er helt håbløst. Selvbygger med stort S.
Tusse67 439 8410 31-07-2024 16:28 Tænker umiddelbart at du som privatperson der udfører arbejde på din egen bopæl kan gøre som du vil, sålænge du ikke har virksomhed på adressen. Der hvor et problem kunne opstå hvis du kommer til skade i den situation, er i forhold til forsikring og dennes dækning. Så ulovligt vil jeg ikke mene det er.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her