Elstart oplades hvordan?

Jeg har modtaget en gratis plæneklipper, Stiga Combi 55 SEQ, komplet med elstart, selvkørsel, osv.

Mit spørgsmål er; oplades elstart batteriet under kørsel med maskinen?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mads.
Ja den oplader dit batteri under slåning, ganske som en bil.
Medmindre at der er et problem, batteriet faldet sammen, dårlig forbindelse, o.s.v
Mvh Søren Storm 

Mvh Søren Storm
LangStorm skrev den 31-07-2024 09:35:08

Hej Mads.
Ja den oplader dit batteri under slåning, ganske som en bil.
Medmindre at der er et problem, batteriet faldet sammen, dårlig forbindelse, o.s.v
Mvh Søren Storm 

Ah, oki - på den måde! :)

Elstart virker, men mente også at kunne mærke, at den skulle køres godt rundt første gang efter dens 2-års pause førend elstarter slog til. :)

Jeg har også haft sådan en fyr. Den skal man selv lade op, det kommer ikke fra plæneklipper. Til gengæld kan man bruge en almindelig 12 V billader, men så passer stikket jo ikke umiddelbart 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 31-07-2024 23:24:17

Jeg har også haft sådan en fyr. Den skal man selv lade op, det kommer ikke fra plæneklipper. Til gengæld kan man bruge en almindelig 12 V billader, men så passer stikket jo ikke umiddelbart 

Aha? Så elektronikken til at styre opladningen sidder i batteriet eller er det simplere end som så?

Men under et... 12V, lidt ledningsstumper og evt. krokodillenæb og så kører det fint med opladningen?
Annonce
Bjarne Jensen skrev den 31-07-2024 11:01:14

Det er så ikke helt korrekt hvad der svares. Batteriet skal lades op med en ekstern lader: https://www.sandbysmeden.dk/vare/stiga-lader-118204120-1lc/.
Har haft en i flere år så jeg tænker det er rigtigt hvad jeg skriver.

Så det batteri skal altså oplades eksternt fra - men hvor ofte?
Jeg er ret overrasket over, at elstart virkede på en maskine, som har holdt stille i vel 1-2 år!

Eventuel elektronik sidder i ladeapparat. Der er ikke elektronik i batteri. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis