Luften går af min kompressor

Hej alle,
jeg har for nyligt erhvervet mig en gammel Stenhøj kompressor, den kører godt, starter hver gang - det er en slider.
Min udfordring er at der konstant går tryk af tanken, kører den bare i 2 minutter, kan den stå og miste tryk i en time, men en karakteristiske "der er gået hul i badedyret" susen.
Kompressortanken er udstyret med "automatisk vandaftap", som gerne selv skulle tømme tanken for kondensvand, problemet er bare, at den ikke lukker tæt til.  
Jeg har haft sidelugen af, og kikket ind, og i bunden af tanken sidder der en cylinder skruet på et gevind. Cylinderen består af gummi i begge ender, fint net i midten og en "prop" som kan skydes op og ned inde i cylinderen, og som jeg tænker burde fungere som ventil.

Da jeg åbnede tanken var der 5 cm vand i den, og en del løs rust, jeg fjernede begge dele. Herudover rensede jeg cylinderen, så nettet på siden ikke var stoppet, og så proppen lettere kunne bevæge sig op og ned.

Men lige lidt hjalp det, og luften suser stadig.

Hvordan får jeg min kompresser tæt?
og hvad hedder denne cylinder - jeg ville gerne købe en ny - men kan ikke finde en reservedel

Håber nogen kan hjælpe
Mvh
Revsbeck

Fakta:
Model: 112C
År: 1975
Tank 500L

/Revsbeck
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er utæt i bunden, det er vandaftappet der driller.

/Revsbeck
så skift den ud med en kuglehave og tøm manuelt et par gange om året
den automatiske åbner jo også kun når trykket er taget af
Hej Bredker,
​Gevindet sidder desværre inde i tanken, men ideen er stadig mulig, bare med kuglehanen indvendigt.
Tak for forslag

/Revsbeck
Indvendig kuglehane - glem det. Er du sikker på at gevindet ikke fortsætter til ydersiden? Ellers må det være muligt at lave et nyt gevind (RG rørgevind). Hvis du ikke kan låne en snittap, må du selv købe.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis