muffere i loft?

Jeg har en gammel roset, se vedhæftede billede. Lampeudtaget sidder løst og jeg bad om tilbud fra autoriseret elektriker om at faa det ordnet.

Forslaget jeg har faaet er saa. At fjerne lampeudtaget og samle i friemuffere med en evt skjuler.

Kan det være rigtigt det er lovtligt at have ledninger hængende ud af loftet i muffer?

Det da tilsyneladende bare drejer sig om at samle ledninger i muffer antager jeg det er en triviel opgave.

Det er en gammel lejlighed, saa jeg tror at lampeudtaget ogsaa fungerer som fordeling til stikkontakter.
Kan man blot bruge en wago som vedhaeftede billede. I gamle dage ville jeg have brugt en klemrække.

På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke få sådan noget lavet på tilbud. Det bliver alt for dyr da installatør så skal tage højde for alle muligheder. Lad en elektriker komme og så betale den par timer.
Ledninger må samles som du beskriver, og så dækkes med den baldakin som følger med ved de fleste lampekøb. Jeg ville bruge samlemuffer eller dobbelt samlemuffer. 
Men man kan jo også sætte et nyt udvendigt udtag op. tryk her for link Her er der klemmer som passer til både ledninger fra den faste installation og den ledninger der kommer fra lampen.
Det kan være gamle ledninger med stof / gummi isolering. Det krakelerer ofte når man piller ved det, så der skal man være forsigtig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar.

Til information,  så kiggede jeg på det og ledningerne smuldrede så jeg besluttede mig for at få elektiker ud. Han fiksede det på en halv time og puttede isoleringstape om ledningerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis