Hvordan fjernes tæppe-tape fra lakeret trægulv?

Jeg har fjernet tæpper i et værelse med trægulv nedenunder. Gulvet er et lakeret parketgulv. Efter jeg har fjernet tæppet sidder der en masse dobbeltklæbende tape og tæpperester fast på gulvet. Det sidder virkeligt godt fast. Jeg har prøvet at gnubbe og skrabe osv., men synes det er virkeligt svært at få af.

Hvad kan jeg fjerne det med uden at skade gulvet nedenunder?

Skal jeg have fat i noget kemi der kan opløse limen? Terpentin? Eller vil det skade lak og træ nedenunder?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lampeolie vil måske opløse limen. Det virker i hvert fald på klistermærker mm  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 30-07-2024 11:22:14

Lampeolie vil måske opløse limen. Det virker i hvert fald på klistermærker mm  

Men opløser det ikke også lak og farver gulvet?

Det burde det ikke... men lav en test et sted der ikke er synligt, så du er sikker.
Du skal selvfølgelig skrabe så meget som muligt af først, så bruger du en klud med lampeolien til at opløse de sidste rester, og nærmest gnubbe det af.
Rengør med sæbevand bagefter.

PinkHenrik skrev den 30-07-2024 11:46:29

Det burde det ikke... men lav en test et sted der ikke er synligt, så du er sikker.
Du skal selvfølgelig skrabe så meget som muligt af først, så bruger du en klud med lampeolien til at opløse de sidste rester, og nærmest gnubbe det af.
Rengør med sæbevand bagefter.

Tjek. Har du et forslag til noget jeg kan skrabe med som ikke skader/ridser gulvet? Har prøvet med en malerspartel, men ved ikke om der er noget bedre. Den er ikke for god.

Jeg har brugt sådan en skraber til glaskeramisk komfur.
Det skal gøres med forsigtighed, fordi gulvet er jo ikke så plant som komfuret 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også