Indsætte skiver i dørhænglser

Jeg har en terassedør, som jeg nok ikke magter alene mand, at løfte af hængslerne, så jeg kan montere lidt tykkere skiver (døren går på foldedørens bundstyr, efter foldedøren er rettet/løftet et par mm).
Kan jeg adskille hængslerne et af gangen (tappen) eller evt skrue et hængsel af ad gangen (jeg skal nok finde ud af, at løfte døren en mm eller to imens)?

Jeg kan alt - når det lykkes.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke justerskruer i hængslerne?
Men ellers vil et billede af et hængsel, gøre det nemmere at svare.

Er det et hængsel af den her type, og der er mere end 2 hængsler på døren, tænker jeg sagtens du kan skrue et hængsel af, og montere en ekstra skive.

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan sagtens skrue et hængsel af. Døren kan løftes med koben, og så sætte en kile under. Er der kun 2 hængsler så skal du have holdt døren på plads med f.eks. skruetinge når du arbejder med øverste hængsel. Det er ret træls hvis døren pludselig vælter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Beklager det sene svar, men det er nu 3. gang jeg forsøger at slå et billede af hængslerne op. Der er 3 hængsler, så jeg skruer lige det ene af, og finder de rigtige skiver. Så må det være en nem sag, med nogle klodser og et koben, at få døren løftet 5 mm, så de to andre også kan få nye skiver.

Jeg kan alt - når det lykkes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis