Anbefaling af lukket celle PU skum

hej.

Jeg  har et meget gammelt hus der er "70'er" renoveret.
En utæthed i rygtning har forsaget vandindtrængning i en halvvalm og jeg er i gang med at skifte spær/hvalm træ på det.

Hele taget er betontagsten der er skumundrestrøget. (ja bævre bævre) men komplet tæt bortset fra den defekte rygtningssten.
Jeg vil gerne understryge valmen igen med PU skum, men det er desværre blevet forbudt at bruge i de mellemliggende år siden "renoveringen" så det er svært at finde råvaren

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde lukket celle PU skum på spray/dispenser?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Danalim pu skum 596 danner lukkede celler, samme med de fleste man bruger på både.

Uagtet så er pu-skum og tag en dårlig kombi, det ville være bedre at fuge det, eg bitumen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mange tak for henvisning til skumtype.

Ja, jeg ved at Skum har lidt et dårligt ry hos nogen.
Jeg tror nu primært at det skyldes at nogen håndværkere brugte nogen forkerte skumtyper i 70/80erne der transporterede fugt via, Kapillareffekt.

Jeg syntes reelt ikke der er så mange alternativer ved modificeringer på et gammelt tag (udover mørtel understrygnin) Jeg har i hvert fald selv lidt dårlige erfaringer med bitumen understrygning.

Jeg lavede et tagvindue for 10 år siden hvor jeg Bitumen understrøg de berørte tagsten met TEC7.
Ved inspektion for nyligt kan jeg se at det nu er tørret ud, er stift og ikke ser helt tæt ud mere.

Alt skumunderstrøget tagflade fra medio 1970 ser ud som den dag det blev lavet og er tæt og tørt.

Rasmus

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis