Jeg har erhvervet mig en brugt Stiga Combi 55 SEQ plæneklipper, som "kunne starte for et halvandet år siden", skriver damen, som gav den bort - den ser også temmelig velholdt ud.
Tanken var helt tom og jeg hældte ren oktan 95 benzin på og prøvede at starte maskinen - den ville ikke tænde.
Elstarteren drev motoren rundt, rekylsnor drev også motoren rundt, osv. - intet hjalp, motoren tændte ikke.
Jeg skiftede olie og sikrede mig, at tændspolen gav "juice" nok til tændrøret - det gnistrede lystigt ved træk i rekyl snoren.
Nu fandt jeg så lightergassen frem og sprøjtede i indsugningen og voilá - så startede motoren den, men blot for at gå ud lige så snart jeg lukkede for lightergassen.
Jeg bemærkede dig, at den startede ud med at køre med hvid røg, som lugtede lidt brændt - jeg holdt lightergassen til indsugningen i længere tid (15 sekunder) og bemærkede, at røgen stille og roligt blev "farveløs" og ikke lugtede så brændt.
Men summa summarum; jeg kan kun kickstarte den med gas, men den kan ikke holde sig selv kørende - kan nogen give bud på hvorfor?
På forhånd tak! :-)