Terrazzo - Asbest & PCB

Hej, jeg har hyret en håndværker til at slibe mit terrazzo gulv samt ordne støbningen. Jeg er dog blevet opmærksom på, at der kan være asbest og PCB i det. Bygningen er fra 1940. Deraf to spørgsmål.

1. Er der risiko for asbest og PCB? Håndværkeren sagde dog, at der intet var at bekymre sig om, hvilket undrer mig, da han arbejder med dette hver dag.
  2. Hvis jeg skal sende en prøve ind, hvordan gør jeg det bedst uden at beskadige gulvet for meget?

Mange tak!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Asbest i terrazzogulv og/eller PB. Terrazzo er en blanding af sand, cement og marmor. Stol på din håndværker.

fase
Du har sandsynligvis fået lavet dit badeværelse nu. Så dette indlæg er til andre der skulle finde tråden.

Vær opmærksom på at der kan være anvendt asbest i terazzo eller slidlag/maling på gulv. Se evt. SBi, ATs og Asbesthusets (fagorganisationernes fælles info) - vejledning/lister.

Håndværkerne (VVSere, murere, elektrikere osv) er ikke uddannet i hvor der kan være asbest i byggeriet og kan derfor ikke udtale sig om det. Ikke medmindre de har en asbest-efteruddannelse. 

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også