Korrekt tilslutning af afløbsslange fra opvaskemaskine under vask

Hej med jer.

Jeg har lige tilsluttet en opvaskemaskine, og alt virker fint. Men jeg har et spørgsmål angående tilslutningen af afløbsslangen på studsen under vasken. Som det ses er der ikke særlig meget plads til at lade studs og slange gå lige op, da vasken er tæt på. Jeg har prøvet at lave en opadgående kurve ved at fastgøre med en strip på en skrue, som vasken er monteret med.

Er dette nok, eller er der ikke nok opadgående bøjning i slangen? Kan der mon løbe vand ned i maskinen fra håndvaskens afløb? Er især bekymret for det, hvis vasken bliver stoppet og evt. afløbsrens etc. kan løbe ned i maskinen!

På forhånd mange tak for hjælpen 😊
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er rigeligt
og stopper vasken skal du jo rense vandlåsen , afløbsrens bruges kun hvis rørene efter vandlåsen er stoppet
bredker skrev den 29-07-2024 05:32:17

det er rigeligt
og stopper vasken skal du jo rense vandlåsen , afløbsrens bruges kun hvis rørene efter vandlåsen er stoppet

Mange tak for dit svar. Super at det er nok 😊 Og også tak for dit råd angående brug af afløbsrens. Har før været skyldig i at bruge det i den øverste del også.

Det sidder fint og skal nok virke. Men det er ingen sag at få mere plads, da det er overløb fra vasken som begrænser dig.
Det stykke af afløbs systemet som opvasker er tilkoblet kan meget nemt drejes, så tuden går om til den anden side. De omløbere der ovenfor og nedenunder løsnes, tuden drees og omløbere spændes igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 30-07-2024 14:58:12

Det sidder fint og skal nok virke. Men det er ingen sag at få mere plads, da det er overløb fra vasken som begrænser dig.
Det stykke af afløbs systemet som opvasker er tilkoblet kan meget nemt drejes, så tuden går om til den anden side. De omløbere der ovenfor og nedenunder løsnes, tuden drees og omløbere spændes igen. 

Mange tak for din vurdering. Prøvede lige dit forslag, det var som du sagde nemt. Nu sidder den mere normalt, opadgående   Og nu ved jeg det til en anden gang. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis