Rusten tråd kurv opvaskemaskine

Hej alle
Jeg har en opvaskemaskine, hvor min kurve er totalt rusten efter 12 mdrs brug. Jeg har brugt tabs med 3 i 1. Og stadigt påfyldt salt og afspænding. Om vandet har haft forkert ph værdi. 
Jeg har også smidt gryder,pander og knive i. Plus aluminium ægge deler og hvidløgs presser og ostehøvl
 Altid gjort, i tidligere opvaskemaskiner uden problemer. Men denne her er fuldstændigt ædt op. Så spørgsmålet om det noget andet. Det skal siges det en entry level maskine denne. Og ikke en dyrt mærke. Som de andre tidligere har været. Se venligst vedhæftede 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke garanti på maskinen, jeg ville kontakte forhandleren.
Hvordan ser den øverste trådkurv ud?
Er coatingen gået itu pga. rust, eller hårdhændet behandling?

Hej 
Øverste kurv ser ligesådan ud. Købt i elgiganten. De henviser til hjemmeside. Som de, så bestiller en til komme ud at kigge på det. Det koster 995 kr som køber selv skal dække. Og så vurderer det firma om det selvskyldt eller om garantien dækker. Det har jeg sagt nej til. Og 2 nye kurve vil de have 1200 kr for. 
Hvis det ikke er selvforskyldt, dvs. garantien dækker, så skal du vel ikke betale noget?
Kan du ikke tage kurvene med i forretningen og vise dem frem der?
Nej så skal jeg ikke betale for nye kurve. Men skal stadigt betale den 3 parts firma som elgiganten bruger. De omtalte 995 kr De vil intet have med service reklamation og garanti når det om handler hårde hvidevarer. 
Du skal ikke betale for noget!
Det er Elgiganten der har ansvaret for at håndtere din reklamation.

For mig at se, er der ikke nogen tvivl her om det er en fejl i produktet.
Når nu Elgiganten for fingeren ud og bestilt nogle nye kurve til dig, så husk at du har 24 månederes reklamationsret på de nye kurve.
Annonce
Discrusio skrev den 28-07-2024 19:09:01

Du skal ikke betale for noget!
Det er Elgiganten der har ansvaret for at håndtere din reklamation.

For mig at se, er der ikke nogen tvivl her om det er en fejl i produktet.
Når nu Elgiganten for fingeren ud og bestilt nogle nye kurve til dig, så husk at du har 24 månederes reklamationsret på de nye kurve.

Men hvis det vurderes at kurvene er mishandlede (trådstarter skriver i starten “smidt gryder,pander og knive i”) er intet af det nævnte gratis.

@ pleasehelp Hvad er det for et fabrikat?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej
JohnLarsen
Vaskemaskinen er af mærket Logik 
JohnLarsen skrev den 29-07-2024 00:55:24

Men hvis det vurderes at kurvene er mishandlede (trådstarter skriver i starten “smidt gryder,pander og knive i”) er intet af det nævnte gratis.

@ pleasehelp Hvad er det for et fabrikat?

Problemet her er at opvaskeren simpelthen er for billig og elendig kvalitet, men derfor skal den jo stadigvæk kunne holde til daglig brug, eller så må de jo lade være med at sælge det.

Det drejer sig jo ikke nogle enkelte små rusthuller, som er kommet fordi man måske et par enkelte gange har været uheldig at tabne en gryde ned i opvaskeren.
Ja det nu også min mening. Det noget jeg aldrig har oplevet før. Jeg har kontaktet dem igen /elgiganten. Men tænker jeg får samme svar. Og skal betale for ar få deres 3 part ud. Og det åbenbart dem som skal tage stilling til om det en garanti sag eller det noget selvforskyldt. Som jeg synes er horribelt man skal betale for. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis