Træk netværkskabler over loftet

Hej folkens, 

Jeg er lige flyttet i hus og har nu lyst til at flytte min router + diverse installationer fra soveværelse, hvor fiberboks er, til et andet rum. 

Derfor tænker jeg kablerne skal op over loftet og så ned. Jeg tror jeg har rimelig styr på hvordan det skal foregå, dog har jeg et enkelt problem, måske det er meget simpelt. Jeg ved ikke om man bare kan bore igennem Troldtekt plader (loftet) uden at de går helt i stykker. Er der nogen som har erfaringer eller ved noget om dette ? 😁😁 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens bore igennem pladerne uden at de går i stykker. 
Under de langsgående samlinger er der forskalling, og men ved ikke om / hvor der er spær oven over .
Så du kan skrue en troldtek plade ned for at se hvad der gemmer sig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Troldtekt kan også være nedhængt i stål skinner, uden forskalling på bagsiden, man ja du kan fint bore i det, laver du en lille skade kan du male det.
Man kan også lukke gamle huller med lim og et lille tilpasset stykke, og maling om nødvendigt.
Stålskinner nedhængt i wirer er ofte i kontor eller butik. Her kan man skubbe en plade op og derved få adgang til "rummet" over 
Men de kan være sat op med skjulte beslag. Så kan man ikke lige tage en plade ned hvor som helst.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er sat op med forskalling og ikke skinner,  men nu hvor jeg ved jeg kan bore i dem prøver jeg mig bare frem, tusind tak ! 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også