Valg af gulv og varme løsning

Hej

Vi står for at skulle bygge nyt fritidshus som muligvis på sigt kommer til at fungere som lermanent bolig.

Jeg har svært ved at se gulvløsningen i et moderne byggeri

Fakta
Jordvarmepumpe
Isoleret BR2018
Grundmuret, kiplofter i halvdelen overetage i resten.
100m2 grundplan

Vi kunne køre 100mm beton som 99% af alt andet byggeri, men da vi sporadisk ville komme forbi tror jeg komforten vil blive noget ringe med den træge gulvvarme.

Jeg er glad for betonlaget, det er samtidig meget bøvlet i byggeperioden ikke at have det stabile underlag indenfor til tunge
Materialer mv. samtidig er det en virkelig god trykfordelingsplade henover det flamingo som (næsten) altid vipper lidt.

Min ide var at sænke betonlaget 80-100mm og så opstrøe varmefordelingslaget om det er gips forskaling mm.
jeg kan ikke se at det er praltisk muligt uden de 50mm mellemrum til rør fra og til rum uden at det bliver alt for bøvlet at installere.

Mit spørgsmål går på om det er nødvendig med isolering under for at ikke opvarme betonlaget for meget, eller er det underodnet når nu betonlaget er helt tørt og udført med et tykt isoleringslag og plastfolie under
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vælg gulvvarme med noget styring med sms/wifi, så kan du tænde når du er på vej.
Min erfaring fra iskold til det er varmt er 4 timer.
larsen56 skrev den 26-07-2024 12:23:12

Vælg gulvvarme med noget styring med sms/wifi, så kan du tænde når du er på vej.

Hej Larsen

Er det med tung gulvvarme?
morten aa skrev den 26-07-2024 12:50:15

Hej Larsen

Ja

larsen56 skrev den 26-07-2024 12:54:40

morten aa skrev den 26-07-2024 12:50:15

Hej Larsen

Ja

Så er det jo en nobrainer for mig🙂

Derhjemme har vi jo også gulvvarme men man slukker og tænder jo ikke sådan for gulvvarmen konstant at man får fornemmelsen af hvor hurtigt det går ​helt ​koldt

Det er rigtigt men har prøvet det nogle gange ved nedbrud.
Frygtede også at rygtet om halve og hele dage, men så lang tid tager det ikke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også