Jeg har været ved at fjerne gulvtæppe i et rum, som jeg er ved at sætte i stand.
Under tæppet er der (åbenbart) trægulv, og der ser ud til at have været et andet gulvtæppe på før, som var limet overalt (det jeg fjernede havde bare tape i kanten).
Efter tæppet er væk lugter det kraftigt i rummet - mest af alt minder det om cigaretrøg.
Kan tidligere ejere have været rygere, og det sidder i klisteret eller lugter gammel klister bare sådan?
Egentlig tænkte jeg bare, at der skulle lægges et nyt gulvtæppe, men nu overvejer jeg om klisteret skal slibes af gulvet først så lugten ikke trække op. Der skal gulvtæppe på, så jeg kan desværre ikke bare lade trægulvet komme til sin ret.
Naboværelset er soveværelset og der synes jeg også det lugter lidt af røg når jeg ikke har været der et stykke tid og døren har været lukket. Det er samme gulvtæppe på gulvet. Det tænkte jeg dog ikke skulle skiftes, men jeg overvejer også her at tage det op og slibe gulvet for at komme af med lugten og så prøve at lægge samme tæppe igen.
Tanker?