2 komponent Polyester spartel på køkken bord plade

Hey,

Jeg har spartel med 2 komponent spartel på vores træ køkken bord plade (ca. en stribe på 1,5cm bred) og derefter skal bord pladen males, men er blevet i tvivl om hvor sundt det er med polyester spartel på køkkenbord plade. Har ikke kunne finde noget online, så håber nogen her kan hjælpe.

På forhånd tak

Mvh,
Johan
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det sker der ikke noget ved, og det bliver jo dækket af maling..

Vi prøver igen, i morgen --
Fedt at høre, tak for svaret 
Hvis malingen du anvender er egnet til kontakt med fødevarer (producent skal have lovpligtig deklaration på dette)
Så ser jeg ej heller noget problem.

Førhen har man ikke set køkkenbordet som fødevarekontaktmateriale. Men det er man (industrien) begyndt at gøre. Me dertilhørende plejeprodukter mm der er testen og overholder lovgivningen for fødevarekontakt.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Det er Dyrup PU emalje 30 som skal males oven på, snakket med Dyrup som sagde det var okay 
JohanJK skrev den 26-07-2024 20:16:22

Det er Dyrup PU emalje 30 som skal males oven på, snakket med Dyrup som sagde det var okay 

HVis det ikke er tesest som fødevarekontaktmateriale så er det ikke egent til det.

Bed dem om at bekræfte at det overholder lovgivningen krav til fødevarekontaktmaterialer, hvis du vil være sikker.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Jeg gir dem lige et til kald og får det helt bekræftet at det må. Tak for dit feedback 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også