Træterasse / hvordan dækker man lyskasser og brønd?

Hey alle

Jeg skal i gang med at lave en træterrasse i min baghave. Jeg bruger min fliseterasse som underlag. Jeg har dog to lyskasser ned til kælderen og en brønd med dæksel, som jeg skal gerne vil have adgang til.

Hvordan løser man som regel den slags, eller hvad er den bedste måde at løse det på?

Tak for jeres hjælp!

- Alex
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil bevare det lys der kommer ind af lyskassen, kunne du jo rykke ristene op i nivue med træterrassen. (eller finde en anderledes rist.
Til kloakdækslet kunne du jo lave en lem, eller så du nemt lige kan skrue nogle brædder ​af, og skaffe adgang-

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar. Jeg tænkte egentlig også, om der skulle være noget i vejen, for at man byggede remmen rundt om lyskassen, og så lod risten hvilke direkte på terassebrædderne rundt om remmen?
alexdecker skrev den 25-07-2024 12:41:48

Tak for svar. Jeg tænkte egentlig også, om der skulle være noget i vejen, for at man byggede remmen rundt om lyskassen, og så lod risten hvilke direkte på terassebrædderne rundt om remmen?

Det har jeg set gjort og det holdt. Men fugt bliver nok et problem ad åre. 

alexdecker skrev den 25-07-2024 12:41:48

Ja det kan du fint, lave sådan, og bruger du trykimprægneret rem rundt i lyskassen er det ikke noget problem med lidt fugt, men husk at der skal murpap mellem rem og beton..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis