Køkken hjørneløsning

Hej LDS.

Jeg skal til at sætte et køkken op og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg gør i dette hjørne, jeg har 70x80, så der er ikke plads til et hjørneskab, men jeg syntes det er ærgerligt at blænde det helt af.

Nogle gode idéer?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du nu starter med hjørneskab og ser hvad der kan være af elementer. Så kan du jo anvende 50, 40 og 30cm elementer få af få det til at passe.
Endvidere kan man få hjørneskabe på 100x60.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Vi har 2 hjørneskabe i vores køkken.  Den ene er 100 x 100 cm  med skuffer og en speciel dobbelt låge. Der bliver så 2 x. trekanter som er blændet af. Da hjørneskabet står lige ved siden af vaskeskab, så har jeg levet hul ind til rummet og placeret cooker beholder derinde. 
Det andet hjørne skab er 60 x 100 cm og som Kaffemand henviser til nemlig sådan et udtræks system. Det kan jeg anbefale. Her har vi gryder, pander og grydelåg. Når man trækker i det drejer udtrækket næsten helt ud i køkkenet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har allerede køkkenet som på tegningen, så mål er fastlåst og der findes ikke noget smart system til den størrelse
Hvis der er vægge hhv. højre og venstre, hvor elementrækkerne slutter, skal du huske at afsætte plads til tilsætninger på min. 50 mm
Derved bliver dit blændhjørne mindre.
Tæt på 50% af alle vinkelkøkkener laves i dag med blændhjørner, da de fleste hjørneskabe egentlig ikke udnytter hjørnet ret effektivt, og ofte er ret dyre i forhold til klassiske udtrækselementer. Så i dit tilfælde ville det være oplagt at vælge elementer i andre bredder, for at optimere opbevaringspladsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis