Sav til Boschs nyere føringsskinner?

Jeg har har en Mafell KST55se og en Bosch GKT 55 GCE dyksav, som begge fungerer fint. Men jeg har brug for noget, der kan skære lidt dybere (ca. 70mm). Det behøver ikke at være en dyksav, bare den kan stilles præcist i dybden og passer på Bosch-skinnerne med den smalle "førings-tap" (FSN xxxx (længden i mm)).

Jeg antager at  Bosch GKS 85 G passer. Og selvom Bosch tilsyneladende ikke synes at snitdybden er en specifikation, de behøver at opgive, antager jeg at 230mm klingen (vs 165mm der giver 57mm snittdybde) er nok. Er der nogen, der har erfaringer med den? Det ligner, at der kun er én rille til skinnen? Kan man flytte klingen ift. sålen? (Jeg vil være ked af at skulle skifte gummi på skinnerne hele tiden; bruger reel kun 45 graders rillen på Mafell'en og lader Bosch'en alene få gavn af gummiet)

Er der evt. nogen, der kender andre mærker save, der passer på Bosch's nye skinner? Måske nogen kan fåes med en OK adapter?

Takker for evt. input! :-D
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja den har 85mm i skæredybde, det ser ud til forhandlerne ​har flere spec. ​link​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Takker - suspekt at Bosch ikke selv opgiver en så vigtig specifikation! Men det er i hvert fald nok til mig - også efter at skinnen "har taget lidt"... ;-P
Du ved ikke tilfældigvis noget om føringen, vel?
Når jeg finder saven hos Bosch, så står det indtil flere gange, at snitdybden er 85 mm, så forstår ikke, hvor du har kigget. Nederst på siden kan man også se, hvilke styreskinner den er kompatibel med.
Bosch hjemmeside​​​

Kurt B. Andersen
Yeps, har også haft fat i Bosch. Der er kun én rille i savens sål. Og man kan ikke flytte sålen i forhold til klingen - så ideen om at bevare gummilisten til det kritiske arbejde og lade GKS 85 G'eren "save udenfor" (som jeg typisk gør med Mafell'en via 45 graders rillen) holder nok desværre ikke. Så jeg tror, jeg vil tegne en ny sål til en non-Bosch sav og prøve at finde nogen med en fornuftig CNC-fræser...
Bosch har faktisk en skinneadapter til en af mine gamle save - men kun til det gamle system (med brede riller og skinnelængder i cm)...  

PS: Er stadig fan af de nye Bosch-skinner - selvom jeg hader prisen på tilbehøret, og at de ikke har givet dem et nyt bogstav, så det er tydeligt, hvilket nyt og gammelt tilbehør der IKKE passer sammen! ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis