Hej med jer :-)
Jeg har etableret et plankeværk omkring min terasse og hen forbi mit hus.
Her vil jeg gerne lægge en ny belægning og jeg har set mig lidt varm på det der kaldes en rådhusbelægning.
2 x 2 (40x40) fliser der omkranses af kopsten (10x10).
Kopstenene er optimalt brosten (chaussten) men bliver nok en betopudgave i sort og fliserne i den vanlige lyse. Det kommer til at give en del spil og mønster. Arealet er primært et plant område hvor der dels er nogle søjler som er en del af huset kommer til at stå, plus et par søjler her bærer fronten af min kommende altan.
Og hen forbi huset er en gang på ca 1 meter (spidser lidt) hvor der også er 3 trin op. Så alt i alt en del forskellige elementer der kommer til t indgå.
Hvordan starter man lægningen rigtigst op?
Umiddelbart tænker jeg at lægge den inderste række i kopsten ind mod husets facade og gerne tilpasset så det bliver samme møsnster, altså en række kopsten ind mod husets ene side. Herefter lægges den næste række 40x40 og de kopsten der skal mellem sektionerne af 40x40 fliser og så ellers arbejde mig ud ad, ved at lægge en ny kant i den flise type det nu måtte være.......
Eller skal jeg starte med sektionerne med de 4 stk 40x40 fliser og slutteligt lægge kopstenene?
Er der evt nogen der kunne vide hvor jeg evt kan få granit udgaverne af kopstenene til en fornuftig pris, så er ejg da intereseret :-)
Nogen der måtte have erfaring med lægning af en lignende terasse og hva har i gjort ved søjler, trapper osv der har skullet indgå i arealet? Gerne råd/erfaringer og rigtig gerne med billeder.....
MVH Njord