Kan ikke finde brønd til kloak

Hej alle, jeg har lige haft kloakvand stående op ad alle afløb i min kælder efter et skybrud. I de sidste par dage har jeg bemærket at afløbende også har sagt mærkelige lyde, som om det kommer luft nede fra kloakken.

Efter at jeg flere gange har haft VVS ude og rense afløb på køkkenet i min stueetage, uden stor forskel.
Derfor tænker jeg at der er en forstoppelse i kloakledningen ud til hovedledningen ude ved vejen - nok i skelbrønden eller lignende.

Dog har jeg ikke noget synligt dæksel, da det er blevet dækket til et eller andet sted. Det eneste jeg har er nogle gamle tegninger fra 1954, hvilket kan være I kan få mere ud af end mig. Nogen der kan sige mig helt nøjagtigt hvor min brønd er placeret, så jeg kan få en kloakmester til at grave den op og få den renset én gang for alle?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din tegning viser ingen kloakbrønd. Alt løber inde i huset, og er samlet med grenrør. Har du ikke rensedæksel i lodrette faldstammer i kælderen. Der må du kunne komme til med et rensebånd. Alternativt en kloakmand / slamsuger med kloakkamera.

Søren O
Jeg har også en matrikel plan ovenfra
Søren O skrev den 23-07-2024 20:26:29

Din tegning viser ingen kloakbrønd. Alt løber inde i huset, og er samlet med grenrør. Har du ikke rensedæksel i lodrette faldstammer i kælderen. Der må du kunne komme til med et rensebånd. Alternativt en kloakmand / slamsuger med kloakkamera.

Skal der ikke være en skelbrønd eller lign.? Hvor ville en slamsuger ellers komme til? Ville det så være fra faldstammer i kælderen?

Du kan jo se hvor kloakrøret burde ligge. Er der en brønd på strækningen kan du sikkert finde den med f.eks. et stykke 15 mm. rundjern (med tværstang - håndtag), som presses ned i jorden hvor brønden kunne ligge. Et kloakdæksel burde være tæt på jordoverfladen.
Et kloakfjernsyn inde fra din bolig burde også kunne finde en kloakbrønd.

Søren O
Der kunne også være en brønd ude i vejen, ikke altid der er en skeel brønd inde på grunden.

Men hyre du en slamsuger plejer de at være gode til at finde en løsning..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis