Ide til inddækning ved mur

Jeg skal have tætnet mit tag her ved muren. Før var taget lidt lavere og så sad der en bly kappe inden under zink, og ud over tegl. Jeg evt genbruge den bly kappe. Eller købe noget flashbånd i rød. Skal jeg rykke zinkinddækningen et hak op? Ideer modtages :) 

Vh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis taget er hævet bør zink-inddækningen hæves tilsvarende ellers kan vand ikke ledes ud oven på stenene. Hvis der er et buk opad vil det blive en magnet for snavs og forstoppelse.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ofte skærer man en rille i muren parallel med taget lidt over hvor  sømhager sidder nu. Så lægges et stykke bukket blik / zink ind i denne rille. Den skal være bukket så den har en kant inde i rillen som er bukket næsten 180 grader. Så afvises vandet. 
Nu har du så et trappe system hvor du så er nødt til at lave rille lige oven over de øverste toppe. Din blykappe/ rødt tagbånd  bukkes så over stenene og direkte imod muren. Blik inddækning sættes så ned ever blyet. 
Her er en tråd fra 2014 hvor der er en fin princip tegning. LINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 22-07-2024 23:32:14

Ofte skærer man en rille i muren parallel med taget lidt over hvor  sømhager sidder nu. Så lægges et stykke bukket blik / zink ind i denne rille. Den skal være bukket så den har en kant inde i rillen som er bukket næsten 180 grader. Så afvises vandet.
Nu har du så et trappe system hvor du så er nødt til at lave rille lige oven over de øverste toppe. Din blykappe/ rødt tagbånd  bukkes så over stenene og direkte imod muren. Blik inddækning sættes så ned ever blyet.
Her er en tråd fra 2014 hvor der er en fin princip tegning. LINK

Tak. Altså vil du sætte nyt blik på. Og ikke genbruge trappen? 

Vh.

Det er et forslag, da det er en noget nemmere løsning. 
Den inddækning som så skal bruges køber man i 2 - 3 m længder. Jeg vil nu forslå at du får det lavet lokalt ved en "bliktud" 
Når du piller "trappen " ud kommer der jo nogle fuge reparationer. De bliver skjult med den nye hvis den placeres lige over de nuværende trapper. . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis