Stikkontakter virker ikke efter lyn?

Hey. Jeg oplevede i går, et sekund før lynene begyndte, at en lampe tændte og slukkede af sig selv, hvorefter mine stikkontakter svigter. Det er udelukkende de stikkontakter, som er dobbelte, hvor nu kun den ene af de to virker. Alt andet spiller som det plejer. Sådan er det ved alle de dobbelte stik i hele hyblen. Alle sikringer og relæ er i orden. Er her en kyndig med svar?🤷‍♀️

Kolo-bygger
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder underlig, men jeg forbavses ikke. Lynnedslag eller rettere overspænding kan resultere i mærkelige resultater. 
Der er nok ingen anden løsning end t skifte dem. Der må være en intern forbindelse i dem som netop tager skade af den energi som der er afgivet hos jer den dag. 
Du kan prøve at tage en ud, og så forbinde de 3 ledninger med stumper ledninger hen til den defekte ende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Gik hverken HPFI eller bare en enkelt sikring, som du så har resat eller udskiftet?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det lyder ALT for underligt! Hvis jeg kender dem ret, er alle FUGA dobbelt-stikkene lavet til 16A og de to stik er internt forbundne. Da du næsten med sikkerhed kun har dem på en max 13A gruppe giver det ingen mening for mig, at ​den ene halvdel skulle kunne fejle. Og slet ikke ​i flere tilfælde/stiksæt! ​:-O
Hvor mange siger du, det drejer sig ​om?
Har du noget at måle med (et multimeter)?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis