Sætningsskader/murværk

Hej LDS  :D 
Hvordan kan jeg gribe disse skader an hvis jeg selv vil lave dem ? Er der nogle der evt kan fortælle mig det 😅😆
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at tjekke om der er sætningsrevner i soklen, er der det skal soklen stabiliseres.
Den over porten kunne skydes rusten jern i overliggeren..
Den store revne på første billede, er du nok nok nødt til at pille stenene ud i det berørte område og ​mure op igen.
Er der små revner der kun går op gennem fugerne, kan du nøjes med at fræse fugerne ud, og i med en ny fuge..

Vi prøver igen, i morgen --
Der er ingen revner i sokkel 😁 
Og tænkte nok at de sten skulle ud ved den store, æv os. Det ved jeg ikke om jeg tør begi mig ud i selv 🤣
På billede 1 er enden af muren meget udsat pga manglende udhæng, fugt har ad åre udvasket og svækket fugerne og det er her det er skredet fra hinanden og ikke pga flækkede sten. Dvs det er lidt dårligt muret fra starten da det ikke er muret med et særligt god binding ift forbandt mellem de enkelte skift rundt på enden af muren.

Så længe hjørnet er stabiliseret så er det relativt let at gøre noget ved selv, endnu lettere for din lokale murer som også sagtens kan skifte overliggeren mens han er i gang. Man kommer til at skulle understøtte det en smule og pille noget murværk fra hinanden inden man murer det op igen men kan under alle omstændigheder sagtens fikses så det kan holde fremadrettet.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis