skil hvad er det for et mærke

Faldt her forleden over mærket Skil i den lokale Harald Nyborg, der tilbydes 5 års garanti på kul frie maskiner men hvordan er dette mærke og deres holdbarhed generelt.

Hvem står bag mærket ?

Worx har jeg haft 4 maskiner af og der lever nu kun 1 tilbage, resten gik hurtig defekt og røg retur til butikken
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skil er et ældgammelt mærke inden for elværktøj.
Og deres aku værktøj skulle være af rimelig kvalitet, til privat brug.

Jeg har mest Makita, og lidt Milwaukee M12, men synes efterhånden det er ret dyrt, så skulle jeg starte forfra, ville Skil være med i overvejelserne.

Vi prøver igen, i morgen --
Skil er er gammelt Amerikansk mærke.
Om de har opfundet rundsaven ved jeg ikke, men "over there" kalder man en rundsav for en skil saw.

Mit liv er for kort til lavpris værktøj, så jeg lever fint med Festool, Blå Bosch og Makita:-)

Selvbygger med stort S. 
Der er flere testere af Skil værktøj på Youtube
F.eks Sten`s kreative værksted -Hobbymotor -Motorkontoret m.fl.

Vær opmærksom på at Skill har en hobbyserie og en prof. serie

Tvivler på at Onkel Harald kører med det sidste

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
shortcut skrev den 22-07-2024 12:56:45

Der er flere testere af Skil værktøj på Youtube
F.eks Sten`s kreative værksted -Hobbymotor -Motorkontoret m.fl.

Vær opmærksom på at Skill har en hobbyserie og en prof. serie

Tvivler på at Onkel Harald kører med det sidste

Og på de nævnte sider, har de en rabatkode så du kan få 10 % til den forhandler de nu reklamere for.

Men synes de nævnte,(især den første)  er noget farvet i deres anmeldelser, selv om de prøver at skjule det.

Men er det modeller som harald nyborg har, mener jeg de er billigere.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for jeres forklaringer og forslag til youtube steder som skal tjekkes 

Det er rigtig H/N har kun de alm maskiner i skil.

Kigget lidt på firmaet HMW og kulfri akku men deres batterier virker klodsede eller er det størelsen nu om dage ved 4A
Annonce
Skil ejes i dag af kinesiske "Chevron group", og er et discount DIY mærke, i stil med Parkside, Mitsutomo osv. Den prof. afdeling af Skil hedder i dag Skilsaw, som også er navnet på den første, transportable rundsav, der kom på markedet. Du finder ikke prof. værktøj med navnet "Skil" i dag.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg har i år købt en skil plæneklipper samt deres bordrundsav.
Jeg er som hobby / haveejer godt tilfreds med begge.
Jeg har også noget gammelt skil værktøj på 220 v som jeg har haft siden 80érne, det virker stadig fint.
Bordrundsaven var en markant opgradering fra den Scheppach jeg havde før.

Det som jeg faldt over er at bordrundsaven er på mange at den komponenter, er en til en med det her ukendte mærke.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis