Kompressor kan ikke lave mere end 6 bar.

Halløj :-) 
Min 10 år gamle Herkules 2HK kompressorer kan efterhånden ikke komme højere op end 6 bar, så jeg har været nødt til at justere pressostaten ned til 5.5 bar, for at den ikke skal blive ved med at køre. 
Hvad tror I der kan være galt?

Sikkerhedsventilen er fint tæt, og åbner ikke.
Der er ingen vand i beholderen. 
Kontraventilen er fint tæt, for den kan holde trykket i beholderen i mange dage. 
Jeg har lige givet den kompressor-olie i oliesumpen, for første gang - uden det gjorde nogen forskel. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være defekte stempelringe, utæt toppakning eller utætte ventiler ved ind- og udgang fra topstykke.

Søren O
Tak, Ja det er desværre også sådan jeg tænker.
Jeg synes ikke den virker utæt ved toppakning, men jeg forstyrres naturligvis af køleluften fra ventilatoren.
Giver det mening at tage topstykke og cylinder af? Jeg kan vel næppe få reservedele til den, uden der koster mere end en ny kompressor? 
Hvis det er en oliefri kompressor holder den næppe længere. Hvis det er en kompressor med oliesmøring, burde den ikke være slidt. Men du kan prøve med lidt federe olie.
Hvis du tager topstykket af, kan ventilen være et stykke fjederstål og det kan godt knække.
Jeg reparerede min ved at slipe et søgeblad (til ventiler) til så det passede.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis