Reparation af køkkenlåge/skab

Hej.

Jeg er sikker på at jeg ikke er den første, der spørger om dette, men jeg har brug for jeres hjælp. 
I vores køkken er lågen under vores køkkenvask gået i stykker. Mere konkret, så syntes min 3-årige det var en god idé at hænge på lågen, som selvfølgelig rev selve hængslet ud med rawplug (eller hvad sådanne montage ting, der passer i hullerne hedder) og tog en del af siden ud. 
Jeg har forsøgt to gange at fylde hullet med MDF filler fra jem og fix, ladet det hærde i en dag for så at skrue skruen direkte i filler. Det fungerer, men kun i kort tid, så falder skruen ud igen.
Finder der noget stærkere, så man fylde i og så faktisk enten skrue direkte i eller lave et hul som før og putte "rawplug" i og skrue i?

På forhånd tak :-)

Mvh
Jens
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det kun er selve skruen der falder ud og det andet holder godt nok, ville jeg lime skruen fast med noget sekundlim.
Men prøv at vise et foto af problemet, så er det lettere at komme med en løsning.
Hej.
Tak for svar. Jeg fyldte det med MDF filler i går morges og prøvede at sætte den på i dag ved bare at skrue direkte i filler, men der gik ikke en halv time, så var lågen stort set trukket ud pga vægt.

Et par gennem gående skruer kunne være en mulighed 
Fjern alt det filler og brug 2 komponent plastik padding i stedet.
Ellers bor hullerne op og sæt en træprop i.
Der har før været givet anvisning på reparation af køkkenlåger. Bor hullerne op og lim et stykke af en til hullet passende dybel, lad tørre og skær dyblen af glat med skabet. Skru hængslet fast igen.

fase
Annonce
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis