kap/-geringssav, GCM 8 SJL VS 18V 216D

Hej, som overskriften indikerer er jeg på udkig efter en kap/-geringssav, familien og jeg har købt et stort renoveringsprojekt. 
Mit værktøj er bosch professionel, men har ingen ide om hvad forskellen er på de forskellige save. 

Så kan i hjælpe mig med hvilken sav der er bedst, Bosch GCM 8 SJL eller Bosch 18V 216 D?
https://www.bauhaus.dk/bosch-kap-geringssav-gcm-8-sjl
https://www.bauhaus.dk/bosch-kap-geringssav-gcm-18v-216-d-professional

Så håber i kan hjælpe, det vil jeg sætte stort pris på :-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke nemt at sammenligne, den ene er jo til batterier, og den anden til 230 volt, de har jo begge deres fordele, det ser ud til de er ret ens i den tykkelse og bredde de kan save i.

Skal du alligevel bruge en 230 volt støvsuger med start stop, så kan du jo ligesågodt vælge 230 volt modellen.

Men vælger du 230 volt modellen er den væsentlig billigere her (eller udnyt bauhaus prisgaranti) ​lINk

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har den 230 v model, købt i Stark for 2.100kr så Bauhaus er alt for dyrt.

Batterimodellen kan så vidt jeg ved kippe både højre og venstre. Det er en stor fordel når man laver fodpaneler og indfatninger.

Selvbygger med stort S. 
Jeg har haft 230v modellen i 15-20 år, og den har været brugt til flere store renoveringsprojekter og er stadig lige præcis og uden slør.
Kan kippes 45 grader i en retning, hvilket jeg fint har kunnet klare mig med.
Har ikke prøvet den anden, så kan ikke udtale mig om den.
Jeg har den monteret på det rigtige bosch stativ og har aldrig anset det som et problem, at der var ledning  på, da den typisk stilles et sted og ikke flyttes så ofte.
På Youtube vil du kunne finde reklamer og test af begge typer.

Kurt B. Andersen
Jeg ville aldrig vælge batteri type til sådan en maskine. På 230 v modellen sidder der 1600 w motor, og det er altså meget hvis det skal trækkes af batteri. 
Samtidig medfølger batteri ikke, så der skal tilkøbes yderligere 1 lader og mindst 2 batterier hvis man ikke har dette i forvejen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
je_ns skrev den 20-07-2024 20:56:12

Ikke nemt at sammenligne, den ene er jo til batterier, og den anden til 230 volt, de har jo begge deres fordele, det ser ud til de er ret ens i den tykkelse og bredde de kan save i.

Skal du alligevel bruge en 230 volt støvsuger med start stop, så kan du jo ligesågodt vælge 230 volt modellen.

Men vælger du 230 volt modellen er den væsentlig billigere her (eller udnyt bauhaus prisgaranti) lINk

og ved bauhaus er der 5 års garanti på alt el/batteri værktøj 

Vedrørende akku saven..
Man skal op og have batterier med en del ah, et 2-4 ah batteri vil typisk bliver overbelastet da saven trækker en del strøm.
Skal man ud at købe lader og eks 2 x 8 ah batterier, koster det ca 2700 kr lINk
De batterier synes jeg er alt for klodsede og tunge til håndværktøj, men har man en akku plæneklipper ville det være en fin kombination.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis