Sænke kloakdæksel i niveau med græs

Hej,

Kloakdækslet på det vedhæftede billede vil jeg gerne have sænket så det er i niveau med græsset, og ideelt set også med græs ovenpå. Jeg er med på at dækslet skal kunne åbnes, så evt græs ovenpå skal måske være i en form for bakke?
Kan nogen hjælpe med fremgangsmåde?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Giv det tid.... Græsset "vokser" ca 1 cm om året, selvom du klipper det. Så om føje år er dækslet under græsplænen  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er svært at se terrænet rundt om dækslet, men i stedet for at sænke dækslet, så kunne du vel hæve terrænet omkring det? Fra dækslet og 1,5-2m ud kunne du lave en skråning væk fra dækslet, og så græs på skråningen.

Hellere leje end at bo på gaden.
Er det ikke bare en betonring med dæksel, der står uden om en plastbrønd?

Så graver du den bare længere ned, og korter af plastrøret hvis det er nødvendigt.

Men lad nu være med at "begrave" den, så er det et bøvl at finde den, for skal der kunne ​gro græs over skal der mindst 10 cm jord over, for at få en rimelig græsdækning..

Vi prøver igen, i morgen --
Du må lige starte med et åbne dæksel og se hvad der er nedenunder. 
Det kan være beton brønd med forhøjer ringe, som der så kan tages nogle væk.
Eller som beskrevet ovenfor en beton ring som blot holder dæksel, og så en plastbrønd indvendig. 
Under alle omstændigheder skal der graves lidt. Læg græstørv til side og få dæksel i den rigtige dybde. Derefter lægger du græs tørv på plads igen. Er det en meget tør periode vandes det, men græs tørv gror nu altid igen uanset vanding. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er sandsynligvis en sandfangsbrønd med beton/ler opføringsrør, så det nemmeste kunne være at skære noget af opføringsrøret og lægge et Ø315 beton dæksel på i niveau med græsset.

Du skal kunne komme til at rense brønden, så det er ikke nogen god ide at skjule den helt. Stil en krukke oven på dækslet hvis du ikke kan leve med det:-)

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis