Montere markise på træsommerhus

Jeg skal have opsat en markise med målene 300 x 250 på sommerhuset. Jeg er i tvivl om de medfølgende vægbeslag er stabile nok, selvom jeg vil skrue dem på, hvor der er reglar bagved.
Er der mon nogen (der evt har gjort det selv?), som har en god idé til at forstærke anlægsfladen på væggen, så markisen kommer til at sidde stabilt. Markisen skal sidde under spærenderne, for at få noget højde på.
De medfølgende beslag er disse: Vægbeslag

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hvis du bruger nogle passende franske skruer, og kan få fat på "skelettet" burde det ikke være noget problem.

Vi prøver igen, i morgen --
Er det midt ind i de lodrette regler så kan det holde. Du skal bore for og bruge passende franske skruer som Je_ns foreslår.
Du kan måske øge højden ved at save spær spidser væk. 
Når du skriver spær ender, så bliver jeg i tvivl om du vil sætte dem på endetræ. Så kan det være mere tvivlsom. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 20-07-2024 17:40:18

Er det midt ind i de lodrette regler så kan det holde. Du skal bore for og bruge passende franske skruer som Je_ns foreslår.
Du kan måske øge højden ved at save spær spidser væk.
Når du skriver spær ender, så bliver jeg i tvivl om du vil sætte dem på endetræ. Så kan det være mere tvivlsom.

Det er under spærene, på væggen, jeg planlægger at sætte beslagene 😉 Men tak for “ headsup”. Hvis jeg f.eks. bruger  8mm franske skruer, vil det så være passende at bore for med et 5mm bor ?

Og ja, det ville selvfølgelig give en små 10cm, at skære spærenderne af.. Den ryger lige i tænkeboksen 🤔
Jeg bukkede nogle beslag i 10x100 fladjern, og skruede dem fast oppe i spærene, da muren over vinduet ikke ville være så velegnet at fastgøre i.

(det rustne beslag, er fra markisen)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis