Indbygningsspot falder ud

Hej kloge mennesker

På badeværelset i vores hus, sidder der 3 indbygningsspots i loftet, og nogle af dem har en tendens til at falde ud. Jeg synes at forstå, at mange spots normalt har clips eller andet, der holder dem på plads, men jeg synes ikke, at det er tilfældet med vores. Der sidder til gengæld noget sølvpapir-agtigt rundt i kanten, som måske bare er det, der skal skabe nok friktion mod loftet til, at lampen ikke falder ud - men det lykkes altså ikke ligefrem med en 100% succesrate.

Er der noget smart man kan gøre, eller bør vi i stedet bare overveje, at skifte disse spots ud? De har siddet i huset siden vi købte det, så de er antageligt 10+ år gamle. Jeg tænker, at det er en safebox de er sat op i, så der burde vel som sådan være mere eller mindre frit spil ift. valg af spots - forudsat at de kan være oppe i boxen og hullet ikke er alt for stort, selvfølgelig?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Giv dem et par klatter silikone, så skal de nok blive der, og stadig nemme at få fri hvis det er.

Vi prøver igen, i morgen --
Når man ser på billedet af spotten ser det ud til at hullet er lavet stort nok, forsøgt klaret med staniol. Gør som je_ns anbefaler eller en anden metode med et par stumper ispind.

fase
Super - den får en gang silikone. Tak for gode inputs.  
Kun et par klatter, ellers er det sejt at få dem ned igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis