Spartling af fald ovenpå gulvspunplade

Jeg skal have spartlet fald til et firkantet 15x15cm gulvafløb - dvs. fra 4 sider.
Det er på et badeværelsegulv hvor der skal stå et spabad og der skal derfor være 2cm fald per meter.
Det meste af gulvet er der skruet 2 stk. 12,5mm fibergipsplade ovenpå gulvspunpladen for at kunne lave fald derfra imod afløbet.
Undergulvet er bygget op korrekt med strøer per 30cm og 22mm gulvspunplade med gulvvarmespor.

Spørgsmålet er om man kan og i så fald hvilken gulvspartel man skal bruge for at lave faldet?
Kan man evt. bruge Skalflex sandprimer og derefter deres fiber gulvspartel med lidt mindre vand i så det ikke er alt for tyndtflydende?
Bruger man nogle speciallavede kiler i faldets hjørner til at trække retskinne mod eller hvordan gør man for at lave korrekt fald fra de 4 sider?

Der er nogle få gulvvarme slanger som går ind i området med spartlen.

Er klar over man nok normalt ville have lavet faldet med kiler i strøerne. 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ser at proff. vinyl montører bruger almindelig flydespartel. Altså det man kalder selvregulerende spartel. Blot tilsætter man lidt mindre vand. Og så vær tålmodig, og fortsætte med at holde det på plads med retskinne de 10 - 15 minutter det tager om at størkne. 
Jeg lavede nogle små lister ude i siden af brusekabine som styrede det der og så holdt man retskinne ned imod kanten af afløb. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også