Facadebeklædning og vindstop/vindpap

Hejsa,
Vi skal have ny facadebeklædning og overvejer facadelister.

Vores hus er konstrueret med Hunton Vindtæt  plader. Jeg har talt med Hunton og de siger at deres plader ikke tåler UV og hvis vi vælger facadelister, skal der derfor UV-folie på for at beskytte pladerne.

Jeg fandt Dafa's windfoil 210 som er UV bestandigt. RIngede til dem og de bekræftede at det er folie udviklet til åbne facadebeklædning. Den er diffusionsåben.

Mit spørgsmål er nu. ​Vil det være forkert at montere denne folie direkte på Hunton pladerne? Dafa mener ikke det er et problem, men ​jeg aner intet om vindstop.

Hele fordelen ved Huntons plader er åbenbart at de er rigtig gode for indeklimaet da de kan optage ​og afgive fugt. Vil det blive ødelagt?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dafa's windfoil 210 er jo en diffus åben vindspærre, men tænker da den vil nedsætte Huntons pladernes gode egenskaber lidt.
Og med fasadelister kan der jo komme slagregn, direkte ind på vindfolien..

Men prøv at hør hvad Huntons, mener om det..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 18-07-2024 09:40:45

Dafa's windfoil 210 er jo en diffus åben vindspærre, men tænker da den vil nedsætte Huntons pladernes gode egenskaber lidt.
Og med fasadelister kan der jo komme slagregn, direkte ind på vindfolien..

Men prøv at hør hvad Huntons, mener om det..

Jeg har talt med Hunton. De siger pladerne skal UV-beskyttes.

Ifølge Dafa er denne vindfolie lavet til åbne facader som lister. Mellemrummene vil jo være små, så tror ikke slagregn bliver et issue. Mere UV.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis