Løsne fjeder til låge på opvaskemaskine

Jeg har lige fået en ny opvaskemaskine hjem (Asko DSD8447D). Lågen er meget stram og skal holdes nede med en del kræfter for ikke at lukke. Jeg har løsnet fjedrene, alt det de kan via skruerne på forsiden. Det skulle umiddelbart være muligt at afmontere fjedrene og gøre dem lidt løsere. Er der nogen der ved, om man kan det, og hvordan jeg nemmest får fjedrene afmonteret (har prøvet at hive i dem på flere måder, men er bange for at bruge for meget vold)?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en integrerbar opvaskemaskine hvor du montere din egen køkkenlågefront på? Hvis ja, har du så prøvet at montere fronten og se hvordan det så virker? Hvis opvaskemaskinen ER integrerbar, så er fjedrene ekstra stærke og det vil virke “normalt” når køkkenlågefronten er monteret og giver ballast når lågen er nede. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja, den er integrerbar, og nej fronten er ikke monteret. Jeg har godt tænkt, at det ville gøre en forskel, når fronten kom på, men den får jeg først om 2 måneder, så jeg ville prøve at løsne fjedrene i mellemtiden, da jeg er ved at blive åndssvag af at fylde den, mens jeg træder på lågen :-) Men det kan godt være, at det er for besværligt at justere fjedrene nu, og så justere dem igen om 2 måneder?
Min Siemens opvasker havde også meget stærke fjedre, men så monterede jeg fronten og den blev ​“normal”. Jeg ville ikke turde pille for meget ved fjedrene, for sådan en front er alligevel tung at skulle ballancere med. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ok. Tak for svar.
Kan du ikke “bare” montere en midlertidig “front”.

Søren O
Hmm… jo. Det kan da godt være, at det kan lade sig gøre at montere noget midlertidig “tyngde” til at afbalancere den lidt. Det overvejer jeg. Tak.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis