Forlænge / udskifte gas-slange på regulator?

Jeg har en gasregulator i stil med denne, hvor slangen (6,3mm indvendig diameter) er fastgjort på en måde, så den ikke umiddelbart kan afmonteres. Da jeg skal have en længere slange på, er spørgsmålet, om jeg enten kan klippe slangen over og splejse et ekstra stykke i, eller om jeg på en eller anden måde kan fjerne "krympe-termineringen" i enderne, og sætte en længere slange på med spændebånd?

Hellere leje end at bo på gaden.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe en længere slange med forskruninger for 80kr. Det er billigere end en ny slange og 1 samlestykke.

Selvbygger med stort S. 
Jeg har ikke samme slange som på billedet, men enderne er termineret på samme måde. Min slange har en regulator i den ene ende og en lynkobling i den anden. Jeg har ikke fundet noget tilsvarende med længere slange, så enten skal der splejses slange ind eller de termineringer skal fjernes - jeg ved bare ikke om det kan lade sig gøre, så jeg håber andre har prøvet det samme..

Hellere leje end at bo på gaden.
Du køber en længere slange Link og sætter på med spændebånd. De fabrikskrympede stålbånd skærer du af, så slangen kan komme af.

Elektronikteknikeren
Onkel Harald har gasslange 2,0 m med forskruninger til kr. 89,-.
Slange uden forskruninger kr. 45,- pr. m.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis