Montage af gulvvarmeshunt hjælp

Hej LDS

Jeg bliver ved med at blive brændt af, af vvs'ere (5 stk nu) så nu laver jeg det sgu selv.

Jeg er i gang med at skal have støbt dæk med gulvvarmslanger i den ene halvdel af huset og den anden halvdel ligger gulvvarme slanger i spor i flamingo plader. De går alle ned gennem et hul til kælderen.

SÅ nu sætter jeg sgu den shunt op selv så jeg kan få tryktestet det, så jeg kan få støbt betongulv.
Er der noget jeg skal være opmærksom på? Skal kredsene placeres i rangliste efter slangelængde i starten eller i slutningen af fordeleren eller er det underordnet?

Og så skal jeg vel have haveslange på og få det kørt igennem så luft kommer ud?

Noget jeg skal være opmærksom på?
Det er denne pettinaroli jeg tænker at smide på lige ud for hullet i venstre side.

Mvh Niklas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rækkefølgen er ligegyldig, men gør dig selv den tjeneste at frem og retur på samme kreds sidder over for hinanden, og alle rørstykkerne er mærket tydeligt op med hvilke rum og længde.
Det er fint med haveslangen og et manometer til tæthedskontrollen.

Selvbygger med stort S. 
Tak for svar Superdiy

Tænker det er rigtig dumt hvis de ikke sidder over for hinanden? :P

NiklasH skrev den 17-07-2024 18:26:28

Tak for svar Superdiy

Tænker det er rigtig dumt hvis de ikke sidder over for hinanden? :P

Det kan sagtens fungere hvis du monterer tilfældigt, men er helt håbløst at fejlsøge på efterfølgende.

Selvbygger med stort S. 
Jeg vil påstå at det ikke kan fungere hvis de ikke sidder parvis og er mærket præcis op. 
Der skal sikkert telestater på som naturligvis skal fungere sammen med de rigtige rum termostater. Desuden skal det indreguleres efter slangelængde. Så fra at være et puslespil med 6 brikker bliver bliver det til et puslespil med 720 brikker ( noget med sandsynlighed)
Nu da slanger kommer ned i en "skidestak" så kontrollere hvilken der hører sammen ved at pusteluft igennem med kompressor eller suge med støvsuger, og mærke efter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis