afstanden til de fliser terrasse skelettet skal stå på

Hej med jer. Jeg skal have bygget en ny terrasse til min have og bolig. Ofte skal skelettet stå på fliser og klodses op for at give understøttelse til reglarne, men er der nogen tommelfingere regel med hvor meget den afstand skal være mellem disse fliser(eller andet man lige bruger)? På billedet kan man se at alle reglarne er understøttet med fliser, det er den afstand mellem de 2 rækker af fliser jeg er interesseret i. 

Er der nogen her inde som er mange meter mester i terrasser som kan hjælpe mig? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke verdensmester, men jeg kan rent logisk se at det er ok med den afstand du har. Der mangler så henne i enden ( ved katten) og måske i den anden ende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det afhænger fuldstændig af højden på dine strøer. 
Hvis det er 100 mm strøer skal afstanden nok ikke være meget mere end 1,2 m mellem opklodsningerne, for at undgå de fjedrer når du går på terrassen.

Hvad skal der ovenpå siden du har så kort afstand mellem strøerne?

Selvbygger med stort S. 
Hej tak for svar. Det er alm 45x95mm reglar. jeg genbruger de brædder jeg havde fra den gamle terrasse som jeg har pillet op. Min bliver så noget mindre, men det er nogen Teak træ. Lyder som en god tommelfingerregel med 1,2 m mellem for 100m strøer. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også