Vandret armering i sokkel af Lecabloklet?

Hej LDS

Jeg er i gang med at bygge skur/værksted på et fundament af beton og lecablokke.

Fundamentet er lavet med ca 50cm betonrende (armeret) ovenpå hvilken jeg opmurer 3-4 skifter lecablokke (19x19cm), for at lave en sokkel. Skuret bliver udført med bundrem/toprem let træbeklædning, let tag og kun 230cm højt. I betonen og gennem lecablokkene er der ført gevindjern til forankring af skuret. Jeg kunne egentlig lige så godt have funderet skuret på punktfundament, men det ville øge gulvhøjden for meget. 

Spørgsmålet er nu, om jeg egentlig behøver vandret armering i lecablokkene (jeg havde oprindeligt planlagt at gøre armering ovenpå 2. skifte af lecablokke)? I så fald skal jeg selv fræse riller, hvilket ikke er et problem, men det tager blot  tid. Hvis det er er tvivlsspørgsmål, så er det ikke spørgsmål, og så kommer der armering i :-)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke nødvendig at armere mellem leca blokkene, de står jo solidt på din armerede sokkel, og med nedstøbte gevindstænger, bliver de jo yderligere holdt på plads, når ​bundremmen strammes til.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis