Aftrækstørretumbler vs. kondenstørretumbler?

Hej

Vores tørretumbler er stået af. Jeg skal have en ny.
Når jeg kigger på elsalg, så har de nøjagtig een model. Whiteaway har to aftrækstørretumblere.

Sidst jeg var i markedet efter tørretumbler var der vel 10-20 af vælge mellem i hver butik. Hvad er der sket?

Hvor køber man aftrækstørretumblere?

Hvorfor er der så få af dem mere?

Er kondenstørretumblere blevet bedre?
Jeg havde en kondenserende tørretumbler for ca. 11 år siden. Jeg købte den bedste (dyreste) der var hos Whiteaway på det tidspunkt. Den tørrede tøjet nognelunde, men ikke super godt. Men hele rummet ​tumblere stod i blev varmet gevaldigt ​op. ​Så meget at det var ulideligt at ​opholde sig der i længere tid. Luften føltes også fugtig i rummet ​så meget at jeg tvivler på huset ​har godt af det...

Jeg tror ikke, jeg bare har været uheldig med et enkelt produkt, fordi jeg har flere gange leget sommerhus hvor der har været kondenstørretumbler, og der har det ​været nogenledes det samme.

​Var kondenstørretumblere bare noget bras den gang - og er de blevet så meget bedre nu?

Eller er der et eller andet EU energi krav eller noget som gør at man ikke rigtigt må sælge aftrækstumblere mere?

Eller er der noget andet jeg ikke er opmærksom på?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har kørt med kondenstørretumbler i ca. 15 år i vores husholdning.

Den første kondenstørretumbler vi købte var en LG tørretumbler - og den køre stadig den dag i dag  

samme tørretumbler i 15 år - ingen øf her fra!
Energimærkningen er nok ikke helt den bedste mere, men det kan man vidst ikke klante en 15 år gammel tørretumbler for efterhånden.
Vi købte et sæt af LG vaskemaskine- og tørretumbler på samme tidspunkt, og vaskemaskinen stod af ca. for + 1 år siden.(tørretumbleren er den t.h).

Det er rigtig at en kondenstørretumbleren leder mere varme ud i rummet, og det er derfor der også er krav til hvor lille et rum max. må være, hvis du skal haven en kondenstørretumbler stående.
Men ellers synes jeg helt personligt at det er det noget af det nemmeste, og vil aldrig tilbage til en aftræks tørretumbler hvis jeg kan undgå det.

Jeg tror det handler om personlige præferencer og erfaring.
f.eks. er der mange der sværger til MIELE produkter, fordi de holder længe. Mine bedsteforældre have f.eks. en næsten 30 år gammel MIELE opvaskemaskine som bare kørte der ud af, men jeg har tygget mig igennem to MIELE vaskemaskiner, som gik i stykker kort tid efter i min varetægt (de var brugte, og fulgte med i de udlejnings gårde jeg boede i, da jeg svar ved at uddanne mig til Landmand).
er MIELE et dårligt mærke?...
-nej, det mener jeg ikke, men personligt vil jeg aldrig købe en da det virker til vi ikke er et godt match!  

hårde-hvidevarer og elektronik er blevet en metervare i dag.
Før i tiden kunne det godt betale sig at få maskinerne repareret pga. pengene var små, maskinerne dyre, men også at de holdt længere. I dag smider man bare ud og køber et nyt.
Tror det er tendenserne for tiden i dag.

En tumbler med aftræk til det fri, er effektiv, billig i indkøb, og tilføjer ikke alverden af varme til rummet.
Men den er jo dyr i drift, alt den varme fugtige luft blæses jo ud i det fri.

Vi har en kondenserende tumbler med kompressor, den fungere udmærket..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg mener ikke vores smider noget særlig varme ud i rummet. Det er netop en kondenserende type. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis