loft til kip med gitterspær mrbeyer 18 16-07-2024 21:16 Hvad skal der til for at man kan lave loft til kip på sådan en konstruktion ? 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Søren O 7958 7000 16-07-2024 21:47 Der er intet til hinder for at lave loft til kip, så længe du ikke ændrer på dine gitterspær. Så får du godt nok højt til loftet, og nogle “smukke” gitterspær at se på. Søren O
Superdiy 2504 4200 16-07-2024 21:51 Det er en håbløs opgave at lave den tagkonstruktion om så du har loft til kip.Det nemmeste er at tage hele tagkonstruktionen af incl. lofter, spær, isolering, tagplader, el mv. og starte forfra. Selvbygger med stort S.
ev elmand 30486 7480 16-07-2024 22:50 Når der skrives "håbløs" så er jeg ret enig. Der er ret mange steder dampspærre og loftplader skal tilskæres. Og så er de spær ikke kønne at have i stuen. Hvis du ikke vil sætte nye spær på som er lavet til formålet så kan du lave noget andet som giver højde og lys i rummene.Du kan lave 3 - 4 lyskasser, hvor du op imellem spærene laver loft til kip, og en velux vindue øverst. Med udveksling osv. kan du lave kasserne i 2 fag bredde. Med de spær bør du få proff. hjælp til denne udveksling Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Joanna777 1 19-07-2024 18:50 Hahah håbløst, nej det synes jeg bestemt ikke det er håbløst. Vi har selv lavet loft til kip med gitterspær. Kæmpe arbejde men, man får den flotteste resultat. Man behøver ikke at ændre tagets konstruktion.
ev elmand 30486 7480 19-07-2024 22:46 Velkommen på lds. Du har da ret i at alting er muligt. Og jeg noterer mig også at du skriver kæmpearbejde. Men det er ikke det alene. Der er rigtig mange steder det kan gå galt med at få isolering og især dampspærre til at side ordentlig. Der er ca. 8 gennembrud af dampspærre ved hver spær. Er der så 10 - 12 spær så er næsten 100 steder med risiko for at det ikke er tæt. Jeg har lavet det men hvor det kun var hanebånd der skulle igennem beklædning.Er det pænt ? ? Ja naturligvis når du siger det. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)