Tilslut Lampe til sensor

Hej,

jeg vil gerne tilslutte en lampe til en udendørs sensor (det er en gammel installation som har fungeret før, men vi havde nogen handværker som afmonterede lampen da de udførede deres arbejde og jeg kan ikke få det til og virke korrekt igen).

Det her er installationen:

- 2 Ledninger Blå / Sort kommer ud fra huset
- Sensoren har 3 Ledninger: Blå / Brun / Rød som er tilsluttet til en ledning med Blå / Brun / Sort (blå med blå, brun med brun, rød med sort)
- Lampen har 2 Ledninger: Blå ​/ Brun

Hvordan tilslutter jeg nu min lampe? Jeg har prøvet forskellige varianter, men har kun faet lampen til og lyse konstant, så det virker ikke med sensoren.

Tak for hjælpen 😊

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forsyningen til sensoren kommer fra sort og blå fra huset. Den blå er nul og sort udnævner vi til fase. Den sorte forbinder du til fase (rød eller brun) på sensoren og den blå til nul på sensoren. Lampen forbindes med blå til blå og brun til den ledige i sensoren. Hvis du viser et billede af sensoren eller fortæller navnet på den, er det nemmere at fortælle noget om forbindelserne.

fase
Tak for svaret.

Lyssensoren hedder Sensor 600 fra Enso Nordic. 
Du forbinder de sorte fra huset til den brune fra sensoren. Lampen forbindes til sort fra sensoren og blå nul. Så burde det virke.

fase
Det virker - tusind tak 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis