Fuger og revner

Jeg har ret store myreproblemer...

De kommer bl.a. ind under bryggersdøren - der ikke har en fuge under på indersiden... Bør den ikke have det? Der er bare, hvad der ligner en fugebund. Der er også et underligt hul nede i det ene hjørne... Skal det være der? Er der nogen der ved, hvad det kan være til?
På ydersiden er der silikonefuge hele vejen rundt, men i bunden har de fundet et hul. Kan jeg bare skære det nederste fuge ud og skifte den del?

Også i viktualierummet kommer de op rundt i kanten af gulvet. Skal jeg gøre andet end at give det en silikonefuge?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hullet i fugen udenfor...
Tror du skal kontakte en proff skadedyrs bekæmpelses firma, og få sprøjtet mod myre, det er ret effektivt.

Når nyrene først har bestemt sig for at søge indendørs, er det tæt på umuligt at tætne så de ikke kan komme ind.

Hvis du vil gøre noget selv her og nu, så er denne her myrespray rimelig effektiv, man sprøjter det på ​hvor myrene kommer ind, det kan bruges både inde og ude, det sviner og lugter ikke.

Vi prøver igen, i morgen --
De små bæster vil gnave sig igennem silikonefugen, så tror ikke det hjælper ret meget desværre.

Vi har så til gengæld haft god effekt med at bruge Myrefri Kvik Pulver til udstrøning.
LINK: 

-Vi har brugt det både ude og inde, og de kan virkelig ikke lide det!...
Inden har jeg selvfølgelig forsøgt alle husmor tip såsom kaffegrums, tagetesblomster, chilie, natron/bagepulver og sukker vand, myrelokkedåser og alt der midt i mellem.

je_ns skrev:
Tror du skal kontakte en proff skadedyrs bekæmpelses firma, og få sprøjtet mod myre, det er ret effektivt.

-Tror hvis det var mig ville jeg starte med pulveret, og hvis det ikke hjælpe, vil jeg gøre som @je_ns forslår og bide i det sure æble og få en fagmand på opgaven. Hvis det er de "Herkules myrer" du har, så skulle det efter signe ikke være skide godt, da de kan ødelægge huset trækonstruktioner. Du kan læse mere om det her:
LINK: 

Jeg vander mod myrer udenfor, hvis jeg ser myrehuller inden for en meter af huset. Jeg fortrækker flyende i en vandkande så kan jeg fylde hullerne op med giftblanding direkte fra tuden af vandkanden. Hvis jeg ser myrer i huset, giver jeg den en ekstra tur udenfor. Hvis jeg ser huller i fuge lapper jeg det til, men det er næppe nok alene. Hvordan huset er bygget og hvornår, har sikkert stor betydning.

Jeg bruger Kvit D til udvanding. De har ændret beholderen fra den iriserende vist på dette link, til en lidt mindre irriterende.
https://www.jemogfix.dk/baythion-d-mod-myrer-250-ml/2191/9034146

Hvis man læser på deklarationen på myregifte, ser man at det er de samme to-tre navne, der er i alt hvad man kan få. Så man skal ikke forvente at et fabrikat er meget bedre end de andre. Baythion har deres egen gift, men  det skulle ikke undre hvis det blot er et handelsnavn.

Hvis jeg ser myrehuller ved fundamentet eller mellem fliser tæt på huset får de en gang kogende vand, efterfulgt af noget pulver mod myrer.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Hold_Ved_Montøren skrev den 16-07-2024 08:28:13

-Tror hvis det var mig ville jeg starte med pulveret, og hvis det ikke hjælpe, vil jeg gøre som @je_ns forslår og bide i det sure æble og få en fagmand på opgaven. Hvis det er de "Herkules myrer" du har, så skulle det efter signe ikke være skide godt, da de kan ødelægge huset trækonstruktioner. Du kan læse mere om det her: 

De er heldigvis forholdsvis små - og jeg bor ikke i området for Herkules myrer... Mange flyvemyrer dog... I forgårs var der fyldt i et andet rum af dem...

Jeg har spredt en masse gift - nu må vi se om det er nok eller der skal mere professionel til...

Men ​er det ikke meningen der skal være en ​fuge under døren på indersiden også?
SoranDK skrev den 20-07-2024 11:43:41

De er heldigvis forholdsvis små - og jeg bor ikke i området for Herkules myrer... Mange flyvemyrer dog... I forgårs var der fyldt i et andet rum af dem...

SoranDK skrev den 20-07-2024 11:44:57

Jeg har spredt en masse gift - nu må vi se om det er nok eller der skal mere professionel til...

Men er det ikke meningen der skal være en fuge under døren på indersiden også?

Jo, sådan plejer det at være som regel. Det du kan se er nemlig din fugebagstop der kigger frem (det grå).

Men!.... nogle døre har en slags ventilations huller i bunden af karmen/døren, som man ikke må lukke til med silikone, og som skal stå åben. F.eks. Hvidbjerg Vinduer´s nyere modeller i PVC døre.
Nu kan jeg ikke lige vurdere om din dør har det eller ej ud fra billedet desværre, men det kan være det er derfor.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis