Afløb fra tagrende i problemer

Hej!

Jeg har et afløb fra tagrenderne som er hakket i stykker da man i sin tid skulle have et varmerør ind i huset.

Faldet fra afløbet kulminerer akkurat med de øverste 3-5 cm af varmerøret og jeg er ikke sikker på det kan løftes i den anden ende så det akkurat suser hen over.

Der er ca. 3 meter til brønden hvor afløbet starter og der er elkabel + vandforsyning der krydser (ligesom varmerøret) men jeg ved ikke præcist hvor de er. Desuden løber afløbet på langs af gavlen ca 1,5 meter fundament så det besværliggør gravearbejdet yderligere.

Er der nogle cowboy tricks som jeg kan anvende? Evt. forbinde de to betonrør med noget fleksibelt rør?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke den rigtige måde blot at hæve afløbsrøret op over varmerøret. Der vil være mulighed for at røret bliver tilstoppet af urenheder, når der mangler fald. Skal vandet gennem en tagbrønd før det kommer til “varmerøret” burde problemet være mindre.
Du kunne bruge alm. 110 mm pvc afløbsrør til at komme over varmerøret. Samling mellem betonrør og pvc kan du lave med et par “overgangsmuffer” - tror de er billigst i Biltema.

Søren O
Hej Søren. Tak for dit svar. 

Der er to sandfang inden det ender der hvor jeg har taget et billede, så det værste ​skidt er sorteret fra. 

Det hedder vist en overgangskobling. 
Det vil sikkert være den bedste løsning at føre røret under varmerørene. Det er ikke så besværligt at grave de 3 m rende. Vand forsyning ved du ligger mindst 1 m nede og hverken denne eller elkabel behøver du at grave i stykker når du bruger håndskovl. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tror bestemt ikke det er bedre at føre røret under varmerøret, med mindre det gamle afløbsrør graves op, og der etableres korrekt fald. Som det er nu vil du få “en lunke” på 3 - 5 cm. Fører du forbindelsen under varmerøret vil du få “en lunke” på 6 - 8 cm.

Søren O
Så blev det fikset. Tak for at guide mig ind på de gummiovergange.

Det er ok at det er fikset. 
Jeg mener naturligvis at føre den under, med korrekt fald og hen til den brønd som tilsyneladende er 3 m væk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis