Luk el i murværk

Hej alle

Jeg er stødt på en el-udfordring ingen andre har kunne hjælpe med…

Huset skal males og jeg har taget et gammelt lampeudtag ned, der ikke har været brugt i vores tid, dvs. mange år. Der er ingen strøm i ledningerne og jeg har ingen kontaktet i huset til dette udtag.

Mureren kommer om få dage. Kan han bare lukke hullet med mørtel eller skal jeg gøre noget andet?

Måske nogen her har et godt råd?

Bh Martin 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det rigtige ville være at fjerne ledningerne helt, men ledningerne kan udmærket være afbrudt et helt andet sted, så vi må gå ud fra at din antagelse med afbrudte ledninger er rigtig. Jeg ville isolere ledningsenderne med krympeflex, og så blot mure dem inde.

Søren O
Tak for svar. Det Vil jeg gøre og så lukke føringsrøret af med en krympe endehætte.

👍
Klip ledningerne af glat med røret og træk lidt krympefleks på, inden du lukker hullet. Er du sikker på, ar der ikke er en dåse inde på væggen modsat røret? Det er gamle vulkaniserede ledninger.

fase
Hej. Tak for beskeden. På den anden side er etageadskillelsen, så kan ikke se hvor kablet fører hen. Der er en lampe ved siden af, hvortil der er ført seperat el. Den kan tænde og slukke indefra via kontakt ved hoveddøren.

Udtaget på billedet har aldrig været andet end en gammel dåse med masse gummi omkring.

Bh Martin 
Prøv at kigge op i udtaget ved lampen inden for. Hvis du kan få øje på disse stof/gummi isolerede ledninger så er du på sporet. De kan så med sikkerhed adskilles 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også