Valgaf husvandværk

Hej LDS’ere.

Jeg har fået bygget et regnvandssystem op med 2x1000 liters sorte palletanke.
vil gerne have sat et husvandværk til dem.
Ideen er en IBS overgang jeg kan skrue på palletanken og en slange derfra til et husvandværk.
Jeg har kig på 2 forskellige
https://www.10-4.dk/varer/havemaskiner/husvandvaerk/al-ko-husvandvaerk-1300w-1608538?gad_source=1&gbraid=0AAAAADoemwyTp38cIA-QcTINxG5--pdA2&gclid=EAIaIQobChMI8KHj1aiihwMVXkGRBR2eDwIeEAQYCyABEgJos_D_BwE
Denne og denne:
https://www.10-4.dk/varer/havemaskiner/husvandvaerk/al-ko-husvandvaerk-850w-2099766?gad_source=1&gbraid=0AAAAADoemwyTp38cIA-QcTINxG5--pdA2&gclid=EAIaIQobChMI8KHj1aiihwMVXkGRBR2eDwIeEAQYBCABEgJ1qfD_BwE

Den første er på lidt flere watt og kan levere lidt mere vand, dette tror jeg dog ikke jeg vil komme til at mærke en forskel på.
Den første har også tørsikring, men hvad vil det helt præcist sige?
Og hvilken af disse 2 vil i anbefale?
Eller er det en helt 3 jeg skal kigge på. Skal bruges til nedsivningsslange, havevander og højtryksrenser. Den skal have filter. 😀

Vh Brian Andreasen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart vil du kunne bruge begge du linker til, men den dyreste har tørløbssikring tænker det kunne være en god ting at have...

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 13-07-2024 17:50:52

Umiddelbart vil du kunne bruge begge du linker til, men den dyreste har tørløbssikring tænker det kunne være en god ting at have...

Enig, men det er også relativt dyrt for at få det. 

Vandmængde og tryk  i den billigste er helt ok. Den kan tømme dine tanke på godt 1/2 time ved fuld volumen. Så du kommer nok ikke til at brugen den til havevanding, da dine palletanke ikke modtager vand i tørke perioder, og det er der man har brug for vanding. 
Når man havevander så skal man helst give det ca. 30 mm regn ad gangen, for at rødder ikke vænner sig til at der alene er fugt i overfladen. 2000 l. vand kan bruges til havevanding på ca. 60 kvm. Synes du så at det 1/2 kan gøre det så er der til 120 kvm fra fulde tanke.  
Men til krukker, små bede og drivhus er det meget anvendeligt 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 14-07-2024 00:14:59

Vandmængde og tryk  i den billigste er helt ok. Den kan tømme dine tanke på godt 1/2 time ved fuld volumen. Så du kommer nok ikke til at brugen den til havevanding, da dine palletanke ikke modtager vand i tørke perioder, og det er der man har brug for vanding.
Når man havevander så skal man helst give det ca. 30 mm regn ad gangen, for at rødder ikke vænner sig til at der alene er fugt i overfladen. 2000 l. vand kan bruges til havevanding på ca. 60 kvm. Synes du så at det 1/2 kan gøre det så er der til 120 kvm fra fulde tanke.  
Men til krukker, små bede og drivhus er det meget anvendeligt 

Enig, 2000 liter er ikke voldsomt, der er også plads til systemet kan udbygges op til 6000 liter. det jeg skal bruge det til er til siveslange langs ny hæk (25 meter) opfyldning af vandingsposer til 5 nyere træer der hver tager 75 liter når de fyldes helt, og så lidt vanding af tomater, lidt ærter, jordbær og hindbær.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis